1. Jeśli ktoś wierzy to pierwsze przykazanie zabrania oddawania czci innym bogom poza Jedynym Panem.
  2. W naszej wierze wykluczony jest zabobon – wróżbiarstwo – magia. Dlaczego? TYLKO BÓG JEST MOCNY. W Kpł 19, 31 czytamy: "Nie będziecie się zwracać do wywołujących duchy ani do wróżbitów. Nie będziecie zasięgać ich rady, aby nie splugawić się przez nich. Ja jestem Pan, Bóg wasz!"
  3. Skąd ponadnaturalna siła u magów i wróżbitów? W Dziejach Apostoliskich czytamy (Dz 16, 16-19) opowiadanie o historii Pawła i Sylasa. Pawłowi i Sylasowi zabiegła drogę jakaś niewolnica, opętana prze ducha wieszczącego. Przynosiła duży dochód swym panom. Ona biegnąc za Pawłem wołała: Ci ludzie są sługami Boga Najwyższego, oni wam głoszą drogę zbawienia”. Paweł się odwrócił i powiedział do ducha wiszczącego: „rozkazuję ci w imię Jezusa Chrystusa, abyś z niej wyszedł”. Szatan wyszedł. Gdy jej właściciele spostrzegli, że przepadła nadzieja zysków, chcieli ukarać Pawła i Sylasa.
  4. KTO WRÓŻY NIE CZYNI TEGO SAM Z SIEBIE – ZŁY DUCH DAJE MU MOC DO WRÓŻENIA.
  5. Poszukiwanie wiedzy, pomocy u złych duchów nigdy nie przyniesie człowiekowi korzyści. Żadnemu ze złych duchów nie zależy na naszym dobru ani na szczęściu, teraz czy w wieczności. W TEJ SPOSÓB ODDALAMY SIĘ OD BOGA I OTWIERAMY W STRONĘ ZŁA.
  6. A jak jest z noszenie AMULETÓW?
    1. talizmany i amulety są to przedmioty, o których osoba je nosząca jest przekonana, że mają moc oddziaływania magicznego. Pokłada w nich nadzieje na spełnienie jakiegoś celu: szczęścia, bogactwa, miłości  lub zdrowia.
    2. Amulety to przedmioty pochodzenia naturalnego, zaś talizmany to przedmioty wykonane przez człowieka i poddane magicznym rytuałom, np. wisiorki, znaczki, symbole. 
    3. Niestety, ludzie nabywający i korzystający z talizmanów nie są świadomi ich niebezpieczeństwa, które może zaszkodzić nie tylko im samym, ale także otoczeniu. Samo pokładanie wiary nie w Bogu, a w talizmanach, jest poważnym wykroczeniem duchowym.
    4. Człowiek, który świadomie lub nieświadomie korzysta z amuletów, odsuwa się od Bożej łaski i niejednokrotnie poprzez bałwochwalstwo otwiera się na działanie złego ducha. Dokonuje wtedy wyboru między wiarą w Boga, a wiarą w martwy przedmiot; nadzieję pokłada nie w Stwórcy, lecz w przedmiocie albo w tajemnych mocach.
    5. Pamiętajmy, że noszenia amuletów czy talizmanów nie rozwiązuje żadnych problemów, ale raczej może ich przysparzać. MOC AMULETÓW WIĘKSZA NIŻ MOC BOGA.
  7. Na koniec warto przemyśleć poniższe punkty z Katechizmu Kościoła Katolickiego:
    1. 2116. Należy odrzucić wszystkie formy wróżbiarstwa: odwoływanie się do Szatana lub demonów, przywoływanie zmarłych lub inne praktyki mające rzekomo odsłaniać przyszłość. Korzystanie z horoskopów, astrologia, chiromancja, wyjaśnianie przepowiedni i wróżb, zjawiska jasnowidztwa, posługiwanie się medium są przejawami chęci panowania nad czasem, nad historią i wreszcie nad ludźmi, a jednocześnie pragnieniem zjednania sobie ukrytych mocy. Praktyki te są sprzeczne ze czcią i szacunkiem - połączonym z miłującą bojaźnią - które należą się jedynie Bogu.
    2. 2117. Wszystkie praktyki magii lub czarów, przez które dąży się do pozyskania tajemnych sił, by posługiwać się nimi i osiągać nadnaturalną władzę nad bliźnim - nawet w celu zapewnienia mu zdrowia - są w poważnej sprzeczności z cnotą religijności. Praktyki te należy potępić tym bardziej wtedy, gdy towarzyszy im intencja zaszkodzenia drugiemu człowiekowi lub uciekanie się do interwencji demonów. Jest również naganne noszenie amuletów. Spirytyzm często pociąga za sobą praktyki wróżbiarskie lub magiczne. Dlatego Kościół upomina wiernych, by wystrzegali się ich. Uciekanie się do tak zwanych tradycyjnych praktyk medycznych nie usprawiedliwia ani wzywania złych mocy, ani wykorzystywania łatwowierności drugiego człowieka
  8. BÓG CHCE, BYŚMY WIERZYLI, ŻE ON JEST DLA NAS JEDYNYM I PRAWDZIWYM BOGIEM. NIGDY NIE ZŁAMIE DANEGO NAM SŁOWA.